úterý 28. června 2011

Losos na pomerančích a rozmarýnu

Recept bude tentokrát bohužel bez fotek postupu, ale vy jste šikovní, takže to zvládnete i tak!
Chtěli jste recept na ''Lososa na pomerančích a rozmarýnem'', který má fotku níž.Budiž, jdeme na to.
Ještě bych dodala, že tento recept jsem si tak nějak sama vymyslela (netvrdím,že neexistuje-co já vím) složením několika receptů z mé paměti- a to lososa na pomerančích od mé maminky+lososa teriyaki+kuřecí maso na rozmarýnu. Tak nějak jsem usoudila, že spolu by to mohlo ladit a opravdu...Mňam!
Potřebujete pro dva lidi:
Lososa filety s kůží (kůže udrží šťávu a zabrání vysušení lososa,na talíři ji pak můžete v klidu sloupnout. Na pánev,do trouby kamkoliv však kůži NECHAT!)
2 pomeranče
3 snítka čerstvého rozmarýnu
teriyaki omáčku-8 lžic (ve zdravé výživě)
rybí omáčku-1 lžíce (zkuste u Vietnamců někde,  nejlépe v Sapě)
třtinový cukr- 1 lžíce
Postup:
Filety pořádně omyjte pod proudem vlažné vody. Já jsem měla velké filety takže jsem je ještě rozpůlila ale záleží na tom, jak velké filety máte. Má to být prostě plátek, porce, kterou budete servírovat. Do plošší misky dejte šťávu z jednoho pomeranče,nasekaný rozmarýn.teriyaki omáčku,rybí omáčku a cukr. Vše smíchejte a ponořte lososa do této marinády. Dejte do ledničky a nechte marinovat alespoň 2 hodinky. Průběžně když si vzpomenete lososa obraťte, ať je ze všech stran.
Lososa vyndejte a předehrejte si troubu na 180 stupňů. Nakrájejte si jeden pomeranč na 6 plátků. Teď si vemte pečící papír a udělejte si balíčky. Dejte tam plátek pomeranče, na to dejte kůží dolů lososa a na něj zase 2 plátky pomeranče,zakápněte 1 lžící marinády a zabalte jako balíček. Rohy zavažte provázky. Mělo by to vypadat jako velké bonbony. Šoupněte to do trouby a čekejte pouhých 10 minut a je hotovo! Za těchto 10 minut si rozehřejte pánev a vylijte do ní zbytek marinády a míchejte a míchejte. Přidejte ještě trochu cukru ,nechte chvilku zahřívat a odstavte. (Nebude to sladké nebojte!Rybí omáčka dělá své.)
Na lososa pak ještě nalejte tuto zahřátou marinádu, která je asi největší mňamka! Podávejte s nějakou zeleninou, já zvolila jen zpařený mladý špenát a jako přílohu polentu, která byla podle mého volba skvělá. Rýže by byla také dobrá,bramborová kaše také. Hlavně něco jednoduchého! Maso už je tak hodně chuťově výrazné tak ať se s ničím nebije!
Dobrou chuť!
Jo a ještě něco...Hrozně vám děkuji za povzbuzující komentáře!!! Hrozně mě to kope dopředu a hlavně se to hrozně dobře čte! Jen tak dál* Hihi!;)

1 komentář:

  1. ach, co bych bez tebe dělala! :D
    příští týden to hned vyzkouším!

    OdpovědětVymazat