pátek 8. července 2011

Dneska vaří soupeř!

Jde zase o naše Prostřeno. Dneska vaří přítelova maminka a teď jsme dostali menu. Vtipné je, že všichni asi budou dělat kuřecí maso, protože jinak je zcela nemožné se trefit do něčeho co jíme všichni. Tady jsem problematik hlavně já. Nemám ráda typickou českou kuchyni. Nejím knedlíky a svíčkovou opravdu nenávidím. O sekané radši nemluvím (tady asi český původ úplně není, že?). Nejradši mám mořské plody a ryby. Maso nemusím vůbec jako takové.
Jak jste na tom vy s českou kuchyní a vašemi chutěmi?:)
Přikládám fotku menu a budu se snažit večer fotit i talíře!

8 komentářů:

  1. ano, máme to stejně.
    taky nemám ráda českou kuchyni, ale protože občas chodím k babičce na oběd, nevyhnu se tomu! :D
    miluju italskou kuchyni! :)
    a už se těším na fotky...

    OdpovědětVymazat
  2. Už když jsem viděla tvůj předchozí post, se mi ten nápad moc zamlouval. Možná bysme mohli něco podobného zavést doma na víkendy :P

    OdpovědětVymazat
  3. To je super nápad. škoda, že nemáme větší kuchyň a víc pořádnýho, kvalitního nádobí...
    My jsme doma oba vegetariáni, takže na českou kuchyni moc nejsme, leda tak na ovocný knedlíky nebo bramborový se špenátem:) ale taková Itálie....mmmmmmm:)

    OdpovědětVymazat
  4. já zas kdysi trpěla PPP, takže mi bylo víceméně nařízeno maso jíst, protože vegetariánství prej podporuje vylučování určitejch potravin z jídelníčku, což je pro člověka s PPP klíčový. Takže jsem se uvolila k rybám a kuřeti, ale jakmile jsem z toho všeho byla venku, maso šlo zas z jídelníčku pryč. osobně si ale myslim, že potřeby živin se dají správně sestaveným vegetariánským jídelníčkem pokrýt.

    Ale zase na druhou stranu znám lidi, co bez masa prostě nefungujou - jsou unavený apod. a je fakt těžký to nějak vegetariánsky vyřešit.

    Je to osobní volba a proti lidem, co maso jí, rozhodně nic nemám. určitě ne proti těm tolerantním. obecně a nezaujatě mi ale přijde, že Češi mají ve zvyku jíst masa enormní a mnohdy dost nadbytečný množství (což ale asi není tvůj případ:)). to se pak bohužel odráží v tom, že ČR třeba v dostupnosti a škále vegetariánskejch a veganskejch potravin dost zaostává třeba za západní Evropou.

    Jinak klidně můžeš komentovat tady u sebe, odeberu si tu diskusi kdyžtak mailem:) D.

    OdpovědětVymazat
  5. Ok:)
    Já jsem toto období prožila asi ve 13 letech a to bylo asi to nejhorší obodobí kdy jsem s tím mohla začít. Kdyby se ryby nepočítali do masa (což hodně lidí stejně nepočítá) tak se obejdu klidně bez toho. Asi je to také o výchově, protože jsem byla vychovávaná hodně zeleninově a ovocně a v podstatě jsme nekupovali žádné sušenky apod. Takže ráda chodím do vegetariánských restaurací do teď a řekla bych, že takové tofu mi přirostlo k srdci mnohem víc než kuře. Miluju ho na asijský způsob s rybí omáčkou. Jestli bydlíš v Praze tak bych tě poslala pro inspiraci i za dobrým jídlem do veganské restaurace Loving Hut. Je na Andělu přímo v centru Nový Smíchov a myslím, že i někde v centru poblíž Masaryčky. Je to spíš veganský fastfood dá se říct než restaurace. Alespoň je to tak zařízené bych řekla i co se týče interiéru. Samozřejmě, že to není fastfood v pravém slova smyslu, protože jde převážně o veganské asijské jídlo, které je dělané rychle snad skoro všechno. Výborné je třeba vegetariánské sushi tam. Už dlouho chci udělat post o téhle restauraci, mám i fotky jídla tak to dneska udělám a přednastavím na zítřek a můžeš se na to podívat.:)

    OdpovědětVymazat
  6. tohle je skvelej pristup:) mam rada, kdyz jsou lide otevreni vsemu. vegetarianska a veganska kuchyne je inspirativni a zajimava a neni jen o vareni bez masa. kolikrat clovek objevi netuseny a skvely kombinace:) ja byla v podstate taky takovej nemasozravec odmala, veprovy nebo hovezi jsem mela naposledy tak pred 15lety a nasi byli nastesti dost tolerantni a nechavali mi relativne volnou ruku v tom, co jsem jedla,resp. do masa me nikdo nikdy nenutil.

    momentalne v cechach moc nebyvam a kdyz uz, tak vetsinou v Plzni, ale Loving Hut na andelu zrovna znam:) v Praze me taky hodne bavi Lehka hlava a celkem mam rada treba i Govindu, jsem na indickou kuchyni docela vysazena:) v Plzni uz to taky zacina byt lepsi a krom vege restauraci uz je tam i takovej celkem levnej vege fast food s burgerama, falafelem a tak...a se zdravejsim dennim menu, coz je vyborna obedova alternativa.

    jsem hrozne taky na vsechny takovy ty pochoutky typu svacinky, dobacky, tempeh, seitan, ruzny druhy tofu, sojovy salamy a tak...a znam docela dost "masozravcu", co maji tyhle veci radi. coz je podle me moc dobre:)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to děkuji za další tipy! Nějaké tipy na dobré restaurace se vždycky hodí! Kord teď v létě když člověk skoro není doma. Kouknu na to!:)

    OdpovědětVymazat