pondělí 28. května 2012

Prague food festival 2012

Včera se zase po roce v zahradách Pražského hradu konal Prague food festival. Byl to opět skvělý gastronomický zážitek, i když musím říct, že některá jídla mě zklamala. U některých jsem zase litovala, že byly jen jiný den ( já byla na PFF v neděli). 
Co se týče organizace nemůžu nic vytknout. Díky tomu, že byly vstupenky časově rozděleny nás nečekala u vchodu žádná velká fronta,  organizátoři po minulém roce mysleli na místa na sezení a díky tomu, že jsme dorazili až ve 4 odpoledne se zahrady pomalu vyprazdňovali ( a v 8 hodin už značně padaly i ceny pokrmů dolů). 
Sečteno podrtženo za 60 grantů jsme ve třech spořádali asi 16 chodů a spokojeně se dovalili domů.
PFF Vám přináším hlavně ve fotkách!
Výběr domácích makronků (Alcron)

Cheesecake z kozího sýra, fíkovo-medová omáčka (Mlýnec) - byl dobrý, ale s kozím sýrem se to jen tak matně potkalo... Nevadila by mi výraznější chuť.

Tatar z čerstvého žlutoploutvého tuňáka (La Cucina Boscolo) - jídlo, na které jsme hodně sázeli, ale musím říct, že docela zklamalo. Tatar mi přišel dost neochucený a při konci to zachraňovaly jen ančovičky. Přidala bych olivový olej a více bylinek.

Jahůdka plněná čokoládovou pěnou ovoněnou letním lanýžem

Tradiční dezert tiramisu profiterols (Aromi) - výborné! Pro mě nejpovedenější dezert celého PFF.

Černé risotto s rajčatovým tatarákem (Aromi) - také vynikající! Nemám co vytknout.

 Panzanella salát z parmice šedé podávaný na chlebu frisella (Aromi) - nebylo to špatné, ale unesená jsem z toho také nebyla... Nějaké wow tomu prostě chybělo.

Saranče na nudlovém salátku (Noodles)

Červí wok s nudlemi (Noodles) - rovnou říkám, že na to jsem nebyla dost odvážná...

Krupicový koláček s makovou náplní a vanilkovou espumou (Kempinski)

Grilovaný hovězí krk s gratinovaným soudkovým rajčetem, cuketou a salsou verde (Kempinski) - naprosto výborné! Nejsem moc masová a hovězí normálně nejím vůbec, ale tohle maso se nádherně doplňovalo s tímto pestem! 

Singapurské krevety s černým pepřem s listy kari a zeleným chilli podávané s rýží s vůní banánových listů (Le Patio) - byly dobře ochucené, ale stejně Aničky máma prostě dělá lepší...

Rostlinné kari s basmati rýží (Country life) - největší překvapení celého PFF. Naprosto skvělé kari s koriandrem a jogurtovým dipem nás dostalo! 

Tofumisu( Country life)- tohle mě naopak nechutnalo vůbec- zlaté mascarpone!

Ceviche ze žlutoploutvého tuňáka s kokosovo-zázvorovo-limetkovou zálivkou s opečenými sezamovými semínky (U Emy Destinnové)- ukázka naprosto famózně ochuceného tuňáka! Akorát po kokosu a zázvoru bohužel ani památky.
Domácí chléb s drůbeží paštikou se smrži a foie gras (Mozaika) - nejím paštiky...Ale tahle byla naprosto vynikající! 

Kuře po hunansku s bílou rýží (Huang He) - výborná rýže, zbytek ušel, ale dvakrát bych si to nedala.

Techno-emocionální degustační menu ve velké kulinářské laboratoři (Essensia)

Čokoládová pěna s likérem Kahlúa s malinami (U Emy Destinnové) - skvělá pěna, nicméně já mám raději hořkou a malin mohlo být také trochu víc...

Skleněné nudle „phad wun sen“ s krevetami (Noodles) - hodně ostré, ale výborné:)

Na závěr skvělá Angelato zmrzlina- malina, čokoláda a parmezán s fíky.

:)
Byl jste někdo také na PFF? Co Vám nejvíc chutnalo a jak festival celkově hodnotíte?:)

7 komentářů:

  1. Prahu mám hodně z ruky, takže jsem tam nebyla.

    Co ti červi a saranče? Tohle kdyby se mi octlo na talířku, tak to letí do koše. :-).
    Ale teď vážně: všechna čest těm, kdo to může sníst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejdřív jsem si věřila...Ale když jsem viděla všechny ty příšerky ještě živé, jak je zabijí smažením...Tak jsem nemohla.Věřím tomu, že kdybych měla opravdu velký hlad, tak bych to samozřejmě pozřela, ale takhle jsem dala přednost jiným jídlům:).

      Vymazat
  2. všechno to vypadá famózně výborně! =)

    OdpovědětVymazat
  3. mňam!
    my sme mali tiež teraz bratislavský ale nestihla som ho :-(

    OdpovědětVymazat
  4. jsi pro mě špičkovej šéf kuchař!

    vím to stopro, že bys to všechno uvařila!

    OdpovědětVymazat
  5. no téda, takový delikatesy! nejvíc mě zaujalo asi to kuře po hunansku, mňam. na co bych ale asi nikdy neměla jsou jídla s hmyzem, ať už červy nebo kobylky :D

    OdpovědětVymazat
  6. Mňáááám. Příště mě koukej vzít s sebou...! :-)

    OdpovědětVymazat