pátek 27. dubna 2012

Jarní Carrot cake s ořechy!

Včera jsem slavnostně dopsala všechny maturitní otázky z angličtiny a němčiny! 
Tak jsem se musela odměnit a dovolila jsem si ukrojit kousek svého studijního času a upekla tento skvělý dort!
Řeknu Vám, že teda studijní moc není, vzhledem k tomu, že jsem se jím teď parádně přejedla a mám chuť jen lenošit a tak si trávit...Takže pro nic nedělání je přímo stvořen!
Řekla bych, že je to spíš takový zimní dort, ale já jsem se do něj zamilovala v Kavárně Biozahrada a můžu ho jíst celý rok. Navíc jsem hrozný ořechomil.
Recept jsem si vypůjčila z joyofbaking.com, ale přizpůsobila jsem si ho a udělala ho trochu zdravější a méně sladký ( a také více mrkvový a ořechový ;D)

Potřebujete: 
Na dort: 
200g ořechů (jaké máte rádi, já dala vlašské,množství můžete upravovat podle chuti
2 a půl 200ml hrnku nastrouhané mrkve (já dala hodně košaté takže spíš 3 a půl,podle chuti)
260 g celozrnné hladké špaldové mouky (můžete dát i bílou)
1 pytlíček jedlé sody
půl lžičky soli
1 lžíci skořice
200ml oleje (já dala olivový, můžete dát slunečnicový atd.)
4 vejce
200g třtinového cukru (můžete nahradit bílým)
Na polevu:
350 g krémového sýra Buko nebo Philadelphia
100 g tvarohu
3 vanilkové cukry
30ml mléka
50 g másla
Na ozdobu:
marcipán
barvivo
Postup:
Rozšleháme vajíčka s cukrem do světlejší pěny. Mezitím si smícháme sypké suroviny. Mouku, sodu, sůl a  skořici. Vše opatrně přimícháme k vajíčkům, přidáme olej a promícháme. Nakonec přidáme mrkev a ořechy. Dáme péct do dortové formy na 160 stupňů asi 40-50 minut. (Dort stejně zůstane dost vlhký díky mrkvi). Korpus necháme vychladnout.
Smícháme si všechny suroviny na polevu. Máslo musí být povolené, aby šlo rozmíchat s ostatními surovinami! 
Vychladlý korpus prořízneme uprostřed, dáme dovnitř asi polovinu polevy. Ostatní polevu dáme na vrh dortu a na kraje.
Marcipán si obarvíme potravinářským barvivem ( v mém případě oranžovým), vykrajujeme různé ornamenty a zdobíme. :)
Před podáváním necháme dort vychladit, aby se krém propojil s korpusem. :)


Nom


4 komentáře:

  1. krásny svieži cake :) tie kvetinky sú skvelý nápad :)))

    OdpovědětVymazat
  2. achjo
    kéž bych měla tvoje pečící schopnosti!

    OdpovědětVymazat
  3. ... úžasný koláčik a tie kvetinky ... super super. Mám rada tvoj blog a venujem ti VB Award. Viac info u mňa na blogu.

    Krásny večer.

    OdpovědětVymazat
  4. Je překrásný! vypadá že osvěží a nezaplácne :)

    OdpovědětVymazat