pondělí 10. února 2014

Nepečený banánový CHEESECAKE


Přiznávám, že jsem nepečený cheesecake dělala poprvé. Proč taky, když je ten pečený TAK dobrý?
K prvnímu pokusu mě donutila až kuchařka The Hummingbird Bakery cookbook, kterou jsem si přivezla z Londýna už před nějakou dobou. Nedávno jsem v ní listovala a říkala si, že už z ní konečně musím něco vyzkoušet (klasika, mám krásné kuchařky, ale často si je jen prohlížím). 
Do oka mi padl banánový cheesecake, protože cheesecake u nás vždycky zaboduje a navíc jsem měla doma banány, které potřebovaly spotřebovat. 
Nepečený cheesecake je jednodušší než pečená verze a rozhodně rychlejší. Sice se musí dlouho chladit, ale to pečená verze taky (plus pomalé pečení a vychladnutí v troubě). Pokud se tedy bojíte pečení cheesecaku, zkuste tento. Je lehký, není přeslazený a na rozdíl od pečeného vám určitě nepopraská :).

Na nepečený banánový cheesecake potřebujete:

korpus:
200g sušenek (já použila bebe jemné)
150g másla

ostatní:
200g zralejších banánů (plus na ozdobu)
70ml pomerančové šťávy
300g krémového sýra (já použila Philadelphia, další vhodné je např. Buko nebo Fénix)
110g cukru
3 žloutky
250 ml smetany ke šlehání (min 31%)
6 plátků želatiny

! Cheesecake v knize doporučují dělat do kulaté formy s průměrem 23cm, já použila 26cm a cheesecake byl dostatečně vysoký, takže se větší formy nebojte !

Postup:
1. Nejdříve si vyložte dno formy pečícím papírem. 
2. Sušenky rozmixujte (nebo rozdrťte na jemno) a smíchejte s rozpuštěným máslem. Směs upěchujte na dno formy a dejte vychladit do ledničky než uděláte náplň.
3. Banány si rozmačkejte vidličkou a dejte je do hrnce. Přidejte k nim pomerančovou šťávu a banány prohřejte (jen chvíli, banány se trochu rozvaří a začnou vonět). Směs sundejte z plamene a nechte na kraji. 
4. Želatinu nechte nabobtnat ve vlažné vodě podle návodu a potom ji postupně přidejte k banánové směsi (neměla by být úplně horká), míchejte, dokud se nerozpustí.
5. Smíchejte sýr, cukr a žloutky, aby se vše spojilo v hladkou hmotu. Teď můžete přidat i vanilkový extrakt a podobně, pokud budete chtít. 
6. V jiné míse vyšlehejte šlehačku. 
7. Opatrně zamíchejte šlehačku do sýrové směsi. Přidejte postupně několik lžic sýrové směsi do banánového mixu a promíchejte, aby se vyrovnaly teploty. Poté zamíchejte banánovou směs do té sýrové a vše dejte na sušenkový základ. 
8. Cheesecake dejte chladit na pár hodin, nejlépe přes noc. Dort ozdobte banánem (šlehačkou, čokoládou...) a krájejte nahřátým nožem. 



Jak na to koukám, nepečený cheesecake zamaže dost nádobí :D.  Ale nenechte se odradit, nejvíce práce za vás stejně udělá lednička:) 

Máte kuchařku Hummingbird Bakery? Zkoušeli jste z ní něco? Budu ráda za tipy!
Mějte se krásně!

5 komentářů:

  1. slintala jsem už na instagramu! úžasný

    OdpovědětVymazat
  2. No tak to já se s tím svým zdravým můžu jít klouzat, vypadá nádherně !!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Neco bych napsala,ale pri pohledu na tuhle dobrotu mi dosly slova...:D

    OdpovědětVymazat
  4. A který chutnal více - pečený nebo nepečený? Mě stačilo manželovi ukázat foto a po práci přijel s banány :D

    OdpovědětVymazat
  5. Do nepeceneho mi nejak nesedi ta vejce

    OdpovědětVymazat